lördag 5 november 2011

Viktfixerad

Man är ju hysteriskt jobbig och dum ibland.
Jag har Inte gett mig in i lchf för att rasa i vikt och när jag nått målet börja äta som vanligt igen och då gå upp allt jag gått ner plus mycket mer.

INTE MÅLET med detta!

Man ska absolut inte vara fixerad vid vågen.
Alla dagar är olika så vågen visar inte alltid neråt.
Man ska nog egentligen absolut INTE väga sig varje dag.

Gissa vad jag gör???

Väger mig varenda dag naturligtvis!!!
Alltid på morgonen när jag precis gått upp. (kissar först naturligtvis:)

Såååå dumt! Tänk om man kunde bestämma sig för att väga sig varje onsdag morgon istället.

Vad jag inte gjorde när jag började med detta var att mäta med måttband över magen.

Det hade varit allra mest intressant men det ska jag göra imorgon bitti.

Bättre sent än aldrig.

Nu när vi hållit på i 4 veckor så vill man ju lära sig mer om lchf och då tror jag att jag krånglar till det eftersom jag inte vet exakt hur man räknar in dessa rackarns kolhydrater som följer med ett antal saker som man ska laga mat med.

Jag fick ju den där jättegoda limpan av min kompis.

Men då är ju frågan... Den innehåller naturligtvis kolhydrater men det handlar ju om lågkolhydrat kost så...

Men då tycker jag att vissa varor som man stoppar i limpan har för mycket kolhydrater men uträknat per brödbit så kanske det inte blir så mycket???

Åååå vad irriterad jag är att jag inte förstår allt direkt!!

Brödet mättar helt otroligt bra! Av vanligt bröd så blir man hungrig jättefort men en skiva av denna limpa med gott om pålägg på så står man sig i 4 timmar typ.

Idag åt jag en sån skiva till frukost igen med bregott på och leverpastejen.

Visste att det skulle bli mycket att göra i butiken så då blev det en skiva med till jobbet och så kokade jag 2 ägg o åt med majonäs.
Nu 5 timmar senare så är jag inte hungrig!!

Men det värsta av allt är att jag inte gått ner något i vikt på 3 dagar.

Ni fattar väl att man är dum i huvudet!!!

Kasta ut vågen är alltså det som gäller.

Banne mig att jag ska ställa ut den i garaget och hämta den en gång i veckan för viktkoll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar