torsdag 24 november 2011

Mingel buffé

Ikväll har vi varit iväg på ett event "årets affärsnätverkare" Där serverades det mingelbuffe.

Jag är lite fjantigt korrekt just nu eftersom jag bara hållit på med lchf i inte ens 2 månader. Jag vill absolut inte stoppa i mig kolhydrater nu när jag har flyt i viktminskningen.
Senare kommer jag kunna äta det någon gång vid speciella tillfällen men mitt huvudsakliga mål är att fortsätta leva med denna livsstil.

Buffén ikväll bestod av... Världens smarrigaste pastasallad och kyckling. Rhode Island dressing och bröd.

Min tallrik blev: kyckling och rhode Island sås. Vad såsen bestod av har jag ingen aning om och det är helt ok för på bara kyckling blir man inte mätt länge.
Kyckling är rätt fettsnålt och då blir man lätt hungrig igen.
Men rackarns vad gott det var!! Och den smarriga pastasalladen (den såg smarrig ut iaf) den fick alla andra av istället.

När jag ändrat min kost på detta sätt så tycker jag att allt smakar så mycket bättre.
Och då handlar det INTE om att jag inte äter. Absolut inte men smaken är bättre.
Kan kanske bero på att jag inte stoppar i mig saker i tid och otid så smaklökarna står redo när det är dags för att äta :))

Så, alltså löste sig allt väldigt smidigt!!
Jag var inte ens sugen på det som jag inte åt. Och får man höra från folk att: Pinglan, nu har du gått ner i vikt va??
Då är det inte svårt att låta bli :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar