onsdag 9 november 2011

Bakning

Lchf bröd har bakats idag :)

Men det värsta är att när det är nybakt så är man där och vill nalla inte bara en bit utan en till och en till.

Då var det bara att klämma på magen och inse att.... STOPP!!!!

Men visst... 1,5 bit blev det allt.
Ni förstår ju själva hur gott det är med nybakat bröd och bregott som smälter på... Mmmmmmm..... :))

Receptet har jag fått av en vän som fått/hittat det någonstans förmodligen här ute i cybern.

Proteinbröd/lchf bröd

8 ägg
3 dl kvarg
3 msk bakpulver
90 gr solroskärnor
100 gr sesamfrön
90 gr krossade linfrön (jag hade bara hela linfrön o det gick jättebra)
120 gr kruskakli
6 msk olja

Vispa ihop äggen o tillsätt kvarg och olja.
Tillsätt de övriga ingredienserna.


Lägg i brödform (jag hade avlånga sockerkaksformar så jag fick 2 limpor)
Med bakplåtspapper o grädda sedan i ugn 55 minuter, 180 grader.

Förvara brödet i kylskåp.

Sen ska man bara komma ihåg att ta mycket pålägg på smörgåsen gärna fet ost o smör såklart.

Jag kan ju tala om att mina långbyxor som jag ägt börjar bli större både i midja o ben :))
Vilken belöning!!!

7,5 kilo ner:)))) bara lika mycket till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar