måndag 7 november 2011

Är det mycket dyrare med lchf??

Det har jag funderat mycket på men konstaterat att jag inte tror att det blir det.

Jag handlar inte godis, chips, kakor, bullar, choklad.
Detta innebär ju att dessa varor faller bort :)
Vi äter mindre än vad vi gjorde innan.
Absolut inte lika stora portioner och då går det väl på ett ut tror jag.

Sen ska man tänka på hur mycket mer toalett papper det går åt när man äter "som vanligt".

Det som kan bli dyrare är kanske om man förhoppningsvis "måste" byta ut garderoben för att man blir så smal.

Fast det problemet har man ju även när man går upp i vikt istället och stoppar i sig en hysterisk massa "godsaker"

Jag har precis stoppat i mig en bit 86% mörk choklad.
Jag lovar att det räcker med en liten bit :)
Hade det varit Marabou choklad så hade minst 100 gr åkt ner i min mage på en mycket kort tid.

Fast när jag sitter så här i soffan så hade det etter chokladen varit fax för lite salt oxå så då hade det nog slunkit ner lite chips eller ostbågar om jag bara hade sett till att ha det hemma.
Och det såg jag alltid till att ha.

Annars kunde man ju alltid baka något så man fyllde behovet.

Jag kom på idag att julen kommer bli sååå mycket billigare.
Jag behöver inte köpa en massa saffran eftersom jag alltid gjorde typ 6 dubbel sats så man kunde bjuda på och ta till fikat nästan varje kväll.

Ok.... Jag åt inte 8 lussebullar varje kväll men i mitt hus ska helst ingenting ta slut (det kan ju bli krig!) så då ska det bunkras.

När jag kom på att jag inte skulle baka saffransbröd eller allt annars om jag alltid bakat så märkte jag att jag blev lugn.
En mindre sak att göra!!

Framförallt så är jag lugn för att blodsockret inte åker berg & dalbana.

Förhoppningsvis så blir tandläkarkostnaden billigare oxå :))

Och....... Det bästa av allt.... Jag mår så bra!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar