tisdag 8 november 2011

Fläsk med löksås

Vi är lyckligt lottade här i Väsby som har svartrökarna att handla ifrån.
Svenskt gott kött.
Egentligen så kanske jag inte bryr mig hur mycket som helst om köttet inte är svenskt eftersom jag inte behöver prata med det.

Och jag undrar vad som skulle hända om vi alla bara handlade svenskt kött.
Tar inte kossorna slut då???
Finns andra djur oxå jag veeeeet.

Hur som helst så råkar svartrökarnas kött vars helt fantastiskt fint o gott!!!
(förmodligen därför som man väljer svenskt kött :)

I fredags åt vi kotletter därifrån och igår blev det fläsk.
Alltså.... Det går inte att jämföra med fläsk som man köper i matvarubutikerna!!

Jag kokade även blomkål som jag sen la i såsen så det fick lite smak av löksåsen.
Såsen var bara lök, grädde, soja, salt o peppar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar