onsdag 2 november 2011

Ohungrig.... Inte mätt!!

Det är alltså det man ska leva efter.

Ät bara tills du inte är hungrig mer :))
Egentligen väldigt logiskt eftersom det faktiskt inte är kul att vara så där proppmätt.

Och om man bara äter tills man är ohungrig så kanske man t.o.m kan äta kolhydrater??

Fast det tänker inte jag göra iaf!!!
Inte nu och förhoppningsvis så har jag viljan att fortsätta långt långt framöver så det inte dalar när jag nått en bättre vikt.

Jag som aldrig klarat av att vara hungrig fixar det galant nu eftersom blodsockret håller sig på en jämn nivå.

Inga hysteriska toppar eller fall. Allvarligt talat så är jag imponerad av hur kroppen kan svara.

Fördelen med att inte äta socker eller kolhydrater är att man inte blir så där hysteriskt sugen på nåt direkt efter maten.

En kopp kaffe duger bra för mig nu :))

Ägg en sak som man äter väldigt mycket av eller använder i matlagningen.
Frukosten består för tillfället av 2 ägg (gärna lite löskokta, vilket jag aldrig någonsin tidigare kunnat äta. Jag har bara ätit äggvitorna o absolut inte äggulan) med majonäs o några ostskivor eller skinkskivor.
Kaffe såklart!!

Lunchen har jag börjat planera väldigt väldigt bra!
Förra veckan blev det några dagar med kassler med smält ost på och avokado och 2 ägg. Ja, majonäs såklart.

Fettet gör att vi står så mycket längre!
Jag trodde till en början att jag skulle få äta mer protein än vad jag brukade tidigare och tillföra fettet till det men eftersom jag försöker gå ner i vikt så är det ingen bra ide'.

Det handlar om att äta samma mängd protein som tidigare fast ta bort kolhydraterna o sätta till mycket mer fett.

Till middag äter vi ofta pannbiff med svampgräddsås.
Gjutits gott som helst. Och vill man så tar man lite sallad till det :))

Även där i början så laddade jag på med galet mycket grönsaker.
Jag trodde ju inte att jag skulle bli mött annars!

Nu har jag lugnat ner mig ( det är vad som sker när man slutar med kolhydrater och socker, man blir luuuugn:)

Man kan t.o.m gå på toaletten och göra 2:an utan att skämmas för det luktar allvarligt talat inte lika illa längre!!

Framförallt så gör man den siffran mycket mycket mer sällan än tidigare.
En tömning så är det klart sen :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar