söndag 6 november 2011

Langos med Skagen

Det finns så mycket bra recept ute på nätet.
Bara att söka på lchf så löser sig mycket fort.

Ett litet problem (som man naturligtvis löser:) som jag stötte på var när jag skulle ha mandelmjöl.

Till dessa langos skulle jag ha mandelmjöl och åker ner till Ica kvantum.
Det fanns inte. Det här var typ första veckan och då visste man ju ingenting om någonting.

Bara att börja googla och ser då att vissa produkter får man beställa via nätet.

Det är ju inte direkt jag nöjd med, för har jag bestämt mig för något så vill jag ha det nu såklart.
(hade jag tittat på fler recept så hade jag sett att det fanns recept utan mandelmjöl)

Samtidigt så fick jag någon fixering vid mjöl eftersom vi absolut inte äter vitt mjöl. Var ju så lycklig över att det fanns "mjöl"

Ja ja... Dagen efter ringer min vän (som fått veta att jag inte hittar detta mjöl) och är på chokladmässan och har hittat detta mandelmjöl!!

Hon köpte en hel påse till mig!!

Lyckan var gjord :)))

Men jag träffade chefen för kvantum för ett par veckor sedan och berättade att jag letat efter "mjölet" hos honom.

I helgen när jag skulle handla så hade dem tagit in mandelmjölet.

Så nu behöver man bara åka ner till Ica kvantum Väsby centrum :))

Hur som helst så blev dessa langos så goda!!
Brödet kallas egentligen för oopsies tror jag att det var och består av ägg, riven ost och mandelmjöl.
Mjuka och goda och funkar bra även till frukost med massor av pålägg på för annars blir man hungrig alldeles för fort.

Jag valde att göra en Skagengucka att lägga på.
Bara turkisk yoghurt, majonäs, peppar, räkor, Abbas röda rom (5 gr per 100)

Detta blir även min lunch idag fast det ska till ett ägg oxå då.

Lyx!!!



2 kommentarer:

  1. Grymt bra jobbat Anita och Christer! Jag VET att denna diet funkar (gick från 89,6->69,9 förra året). Håll i bara!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Det gör vi!! :)) Tack! Ska bara få Chrille intresserad av matlagningen. Av någon konstig anledning får han alltid maten serverad.

    SvaraRadera