torsdag 3 november 2011

Vad äter man då som nybörjare?

Vi äter just nu, (jag säger vi för sambon älskar detta han med:)

-Frukost: 2 löskokta ägg + skinka eller ost och majonäs.
Jag har tyvärr börjat tröttna på äggen nu, t.o.m. tröttnat på äggröra och bacon och det stör mig hur mycket som helst!!
Måste nog börja göra omelett istället.
Man kan ta kokta ägg och mosa till dem lite och tillföra en klick smör i.
Det ska jag nog göra i morgon!

Nää.... inte alls förresten eftersom en kompis till mig bakat ett "bröd" utan kolhydrater och det ska jag ta en skiva till frukost i morgon bitti (LÄNGTAR) med massor av bregott på och skinka.
Och då ska det vara mycket pålägg på :)

-Lunch: Matlåda såklart på gårddagens rester. Idag blev det revbensspjäll som jag först kokat (för att bli möra) och sedan lagt i stekpannan och kryddat och tillfört svamp och grädde, kryddor såklart och lite soya.
Nej! Jag kokade ju blomkålen direkt i gräddsåsen såklart!

-Middag: Idag blir det nog till att köpa köttfärs eller kassler till middag.
Med köttfärsen blir det pannbiffar kryddade med salt, peppar, dijonsenap, ägg och grädde.
Ner i stekpannan och när de nästan är klara blir det gräddsås till detta.

Ni hör att det blir väldigt mycket sås just nu till allt men det är nog för att jag inte är så van än.
Försöker liksom bara lösa "problemen"  eftersom jag är nybörjare.
Samtidigt så älskar jag sås så det passar ju ändå väldigt bra :)

Kasslern blir det till att steka i smör och när jag vänt på dem lägger jag på ost så den smälter och så blir det sallad till det. :)
Avokado älskar jag när den är så där lagom mjuk och den mättar jättemycket.

Just nu ligger jag efter med matlagning pga att det är mycket arbete men det handlar bara om att INTE krångla till det!

I helgen blev det till middag lufttorkad skinka, brieost, oliver ena dagen och fläskkarré med vitlökssmör och coleslaw.
Inte sjutton låter det väl så himla krångligt det här heller???

Och om det låter som lite mat så handlar det faktiskt om att jag vill gå ner i vikt (vilket jag gör) och försöker vänja magen med mindre mat. Ät tills du är OHUNGRIG! Inte proppmätt.

När jag ätit klart så kommer gamla tankarna upp igen..... meeehhh... jag är ju inte mätt... fast då måste nya tankarna träda in och tänka att .... ge det 10 - 20 minuter så känner du mättnaden komma krypandes.

Och när den kommer krypandes då... då är det härligt för att man vet att man INTE ätit för mycket!! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar