tisdag 15 november 2011

Att vara diciplinerad

Det är precis vad måste vara om man har olika mål i livet.

Vad vi än ska göra så måste vi fokusera på saken för att få det att bli som vi velat.
Jag har lite problem med att jag, typ alldeles för ofta eller jämt sätter tokhöga ribbor.

Jaaaa..... men annars hade jag inte varit där jag är idag med varken arbete eller liv.
Nu har jag fokus på att jag tröttnat på att bara smygviktöka hela tiden.

Om ni bara visste vilken skillnad det är att klä på sig eller ta på sig skorna utan att tjocka magen är ivägen!!

Min kära sambo tappar oxå vikt :) Nu är det lite orättvist eftersom karlar nästan jämt tappar i vikt fortare än vad vi kvinnor gör.

Det roliga är att sambon inte framstod som om han hade alltöf många trivselkilon. :))
Men några fanns det helt klart! Det ser vi på vågen nu.

Frågan är bara om det är jag som fått honom att lägga på sig några socker o kolhydratkilon??
Garanterat!!!

Inte sjutton tänker jag se till så att jag ensam går upp i vikt heller!! Bakar jag så hjälper ju han till att äta (fast absolut inte lika mycket) Han har aldrig varit en sån där frossare som jag.
Jag har väl förmodligen ätit dubbelt upp mot honom så då är det inte mer än rättvist att jag tappar mer i vikt.

Kan även bero på att jag var mycket tjockare oxå :)

I morse fick jag höra kommentaren: -
Jag känner jättemånga som följer LCHF och så slarvar dem till helgen och då blir det motsatt effekt!!
Man mååååste vara jättediciplinerad!!!

Jaaaaaaaaaaa..... men hallå!!! Om man är det, så funkar det juh!!
Det finns ingen viktnedgång/smal livsstil som gör att du kan frossa på, av bara helskotta till helgen!
Det säger väl sig självt??

Igår kväll när vi hade event här i butiken så hade jag gjort små "tapas" tallrikar som helt o hållet var LCHF.
Fast det är det ingen som tänker på :)

Det var tallrikar med olika ostar och lufttorkad skinka o oliver.
Förstår ni att det är sådana godsaker som vi får äta utan att tänka på att det är för fett??

Delikatesser kallar jag det för!!!
Sen fick de några chokladbitar oxå fast dem åt inte jag.
Madde här i butiken hade bakat små mini cupcakes som är huuuur goda som helst.
Åt jag inte heller!!!

Jag har ett extremt fokus på denna sak och då klarar jag av frestelserna!
Jag har inte ätit socker på 6 veckor! Jag har inte kolhydrater på 6 veckor!
Jag ska fortsätta på detta sätt!! Utan tvekan. Jag mår jättebra!

Återigen njuter jag av att jag inte blir stressad av att jag blir dödshungrig och blodsockret faller.
Det liksom bara följer en skön linje :))

Om jag är diciplinerad och har fokus??? Det kan du fethajja!!! :)

Glömde bort kommentaren jag fick i garaget i morse:
-Men vad smaaaaal du har blivit! Vad har du gjort??

Det gjorde denna dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar