söndag 20 november 2011

Tufft nu!

Absolut inte ett dugg tufft med maten :)
Jag njuter varje måltid!

Men tufft när inte vikten rasar nedåt!

Fläsket runt magen (ni vet.... det där som flyttat sig bakåt ryggen) har liksom fått en annan konsistens nu!
Tidigare var det liksom jämntjockt alltihop. Ryggen var kanske inte fullt så fet som magen men det var ju bara en tidsfråga.
Positivt var ju att övre delen av magen försvann fort så man har en midja igen.

Men.... nu börjar det ju gå saktare. Jag vet att det är lagom att tappa ettt halvt kilo i veckan men ändå!!
Det ligger liksom en deg från magen och bak mot ryggen.
Tänk er en bulldeg som typ är färdigjäst. Det är liksom en limpa som går från magen och snett uppåt mot ryggraden.
Den ska bort!!! Jag vet att jag kan hjälpa till med det genom att träna men mina prioriteringar i livet ligger inte där just nu.
Observera!! PRIORITERINGAR! INTE, Jag hinner inte.
Vi hinner allt vi vill men det handlar om vart vi lägger prioriteringarna.

Jag har valt kosten till o börja med.

Fördelen med kosten är att det inte är jobbigt att leva på detta sätt. Jag går absolut inte runt och tänker på att jag är hungrig eftersom jag inte är det.

Igår gjorde jag en slags plankstek. (plankstek utan planka, sparris, bacon)

Jag hade fläskkaree som jag stekte med salt och peppar bara.
Till det blev det en blomkålsduchesse, se recept här.
Rackarns vad gott!! Sen blev det bara smörstekta champinjoner uppepå.

Hoppsan... glömde visst att jag även serverade skuren bea sås igen!! VAD GÖR JAG FÖR FEL????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar