onsdag 18 januari 2012

Extremt dålig service

Hardrock café i götet.

De lurade oss på minst 200 kr extra igår och blev arga på oss när vi berättade detta.
Vi betalade för majonäs 3 gånger fastän tjejen bara åt en liten pytts.
Ja alltså den kostade bara 16 kr men om vi skulle betala den 3 gånger så hade jag ju kunnat fått med mig lite majjo till frukosten idag istället.

De tog betalt för en öl typ lika många gånger och vi förklarade läget men det fanns inget att göra.
Ett riktigt skitställe!!
Det var inte jag som drack ölen men det behöver jag väl inte tillägga :))

Frukosten på hotellet var helt ok. Inte så man svimmade av lyx men ändå.

Dagens lunch blev någon plastads med fläsk i uuuuutan pasta såklart.
De tyckte inte att det var helt normalt tror jag bestämt.

Så beger vi oss sen då till Centralstationen i Göteborg. Hungrig!!

Så vi går in på ett ställe mittemot pressbyrån inne på centralen.
Gör inte det om ni råkar vara där nån gång.
Samtalet:
Jag - hej! Jag skulle vilja ha en stekt biff med aromsmör tack ( tänk er en glad tjej som frågar i ler)

Hon, inte speciellt säker på sin sak fast hon hade en så grinig chef bredvid sig så då blir hon väl nervös stackaren.

- biffen är slut, sa hon.

- ok. Då tar jag en fläskfilé på spett med tzatziki istället då :))

- det tar väldigt lång tid fick jag till svar.

- mmmm. Ok. Nachosen där, är fet någon köttfärs till den? ( om det är köttfärs så tar jag bara bort nachosarna så jag blir lite mätt iaf tänkte jag)

- nääää det är det inte.

-mmmmmm. Ok. Då får det bli en osa o skinksallad istället då.
Finns det bara sån senapsvinäger dressing eller kan man få vitlök istället?

- Nää det finns bara den.

Salladen kostade 75 kr :) och för det fick jag vänta i 20 minuter så jag nästan fick kasta den i mig för att hinna med tåget. Fast det var ju egentligen inte så svårt för det var grönsallad, några gurkbitar, lite rödlök, några tomatskivor och 3!!! 3 st smörgåsskinkskivor runt
omkring varsin ostskiva!!

Jag lovar att det där inte mättade länge. Nu är det deras fel att jag på tåget varit tvungen att äta 100 gr cashewnötter!!

Mina kollegor som var med på restaurangen fick vänta ännu längre på maten. Har vi bara haft otur under vår vistelse i Göteborg eller?? Eller vi kanske var för glada och tycker om livet så de ville plocka ner oss ??

Nu närmar vi oss Stockholm central så äntligen tillbaks till den vanliga frukosten och matlådor :))

Borta bra men hemma bäst!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar