söndag 15 januari 2012

Dricka vin får man faktiskt göra :)

Det är så roligt när folk säger:
 -Men man får väl inte dricka vin ? såklart man får!
 -Jag bara måste äta smörgåsar. Jag kan verkligen inte vara utan dem.

Nej men då så, då är inte Lchf något för dig. Enkelt. Livet är ju rätt enkelt egentligen :)

Men vad FÅR vi äta nu då?
Vi får äta allt gott kött som finns.
All god fisk (om man är fiskälskare, jag är tyvärr inte det och om det smakar för mycket fisk så får jag problem utan potatis som kan dämpa smaken lite)
Ost på alla möjliga olika sätt. Vi har ALLTID Brieost hemma. Älskar Brieost!! Fast det finns ju så många olika sorter och vissa är godare än de äckliga.
Riktiga gräddsåser :)) Muuuummmmssssss.
Tillför mer fett till maten bara så blir det jättebra.

Hallå, vi Lchf:are äter allstå allt det smarrigaste på tallriken och låter bli att äta bukfyllan av kolhydrater.

Läs noga på förpackningarna så ni ser att det står 5 g kolhydrater per 100 g.
Jag har sagt det här förut men.... repetition ger kunskap :))

Man får absolut dricka vin, men välj de torra sorterna. Och låt för guds skull bli tilltugget som innehåller kolhydrater.
Whiskey går bra men låt bli dem söta likörerna, konjak, punschen.

Och allt i rimliga mängder naturligtvis. Om man måste dricka 3 glas vin per dag så kanske man är lite fel ute.
Och då menar jag inte bara kolhydratmässigt :)

Men hörrni!! Vi hade ju melodifestival här i Väsby igårkväll och jag är ju så galet fåfäng och älskar att klä upp mig (vissa kanske säger klä ner sig men det bjuder jag på) och det häftigaste av allt är ju att så mycket mer kläder passar nu.
Eller det gör dem egentligen inte eftersom jag varit "tvungen" att handla nya kläder.

Men titta på min underbara klänning som jag har (står där på högersidan av bilden)


Jag kan lova att den klänningen INTE passade min kropp innan 13 kilo minskning.

Och det sjukaste av allt är att det finns så mycket mer att ta av på denna kropp. Jaja..... jag vet att folk hakar upp sig på detta uttryck. -hur smal ska du bli egentligen?? Nu räcker det väl.

Nej det gör det inte!!! Minst 3 kilo till för varför ska jag nöja mig med småövervikt om man inte behöver?
Och naturligtvis stoppa in träning i det hela för då kanske det lösa fläsket kan bli stadigare?

Igår tränade jag med pt:n igen ett riktigt konditionspass.
Jag sprang på stället, jag åkte skateboard (stå i störtloppsställning och hoppa från sida till sida så fattar ni hur jobbigt det är) Jag låg i armhävningsställning och sprang med benen upp och ner mot kroppen (konstig förklaring) jag fick stå i störloppsställning igen och hoppa upp och nicka bollar, jag sprang igen, jag körde sick sack med benen stående och sen var det skäteboard igen, störloppsställning och lyft fötterna i sjukt tempo. Förklaringarna låter kanske väldigt konstiga men om jag säger att benen skakade som spaghetti, hjärtat slog som en galning och jag flåsade värre än en galning.

Allvarligt.. det var så sjukt jobbigt så det finns inte ord för det!!!
Men idag har jag bara lagom träningsvärk och det betyder att kroppen börjar bli bättre tränad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar