fredag 13 januari 2012

Choklad

En sak som är fantastisk med Lchf är att man inte behöver äta några mellanmål :)

Och eftersom jag vill fortsätta viktminska så passar det mig alldeles utmärkt. Om jag håller mig mätt på max 3 måltider om dagen kan det väl inte bli bättre?

Jag svälter inte mig själv på något vis alls för då hade jag tappat vikt mycket mycket fortare.

Frukt är en sådan sak som vi absolut låter bli. Ja ja... ni får tycka precis vad ni vill men som "riktig" Lchf:are så gör man inte det. Vilket passar mig, även det, alldeles förträffligt.
Jag har aldrig varit någon fruktälskare, ja förutom en hel ask vindruvor då och hur sött är inte det??

Nääää.... ingen frukt, inga kolhydrater (som blir socker i kroppen) och absolut inget socker.
Tänk om jag kunde sluta digga 70% mörk choklad oxå för då skulle det vara helt perfekt men kanske inte helt normalt?

Jag pratade med en vän idag och hon vill gärna ta någon söt chokladbit från all julchoklad som man fått till jul. eh ehhhh ehhhhhhh....... AJJJJJAAABAJJJJJAAAA!!!
Hon tyckte inte om den 70% mörka chokladen. -Den är inte såååå god, var svaret.

Vet ni vad man gör då?? Då köper man hem den 86% mörka chokladen. :)))
Så tar man 2 bitar av den, uuuuuutan kaffe.......

jag garanterar!! Då smakar den 70% mörka chokladen gott!! Been there, done that :))
Man måste bara hitta knepen!!!

Sen finns det huuuuur mycket bra sidor ute på nätet om Lchf-livsstilen. Man kan få svar på alla frågor man kan tänkas ha.

En annan sak som är fantastisk, om man inte vill småäta alltså, är ju att vara upptagen med olika saker så man bryter vanan att vilja äta framför tv:n.
Och nu ska jag bege mig hem till soffan och förhoppningsvis så håller jag mig ikväll från såna där godsaker.
Fast vi har bara 86% choklad hemma :))

Nu ska jag hem och prova någon av mina fina klänningar som jag har införskaffat efter att det värsta fläsket är borta. Inte allt fläsk men mycket :) I morgon har vi Melodifestival här i Väsby och då tänker jag vara klädd för röda mattan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar