tisdag 17 januari 2012

Hur äter man när man är på tur då???

I morse kl. 6.00 åkte sj tåget iväg till Göteborg. Jag valde första klass när jag bokade biljetten eftersom det inte var någon större skillnad mellan första i andra klass.
Bäst att jag tillägger det så ni inte tror att jag är hur rik som helst!!

Det skulle ingå frukost men har ni sett en frukost ute någonstans utan bröd?
På ett tåg lär jag väl knappast få löskokta ägg med majjo??

Det var bara att förbereda hemifrån. Jag bara vägrar att trilla dit i kolhydraternas hål igen bara för att jag är ute och reser.
Jag åt frukost kl. 4 på morgonen... Räkor, ägg och majjo :)) tufft att leva med Lchf va???;)))

Sen tog jag med mig en skiva ostbröd med brieost på så jag hade till resan.

Frukosten på tåget var en yoghurt (full med socker) juice (full med socker) fralla (full med socker och kolhydrater)
En liiiiiten förpackning med ost i skinka.

Jag tog med mig den liiiiiillllla förpackningen i handväskan så nu innan vi ska ut och äta så kunde jag ta ostskivan (mogen o fin efter att ha legat i handväskan i värme hela dagen.

Till lunch så valde jag biffstroganoff utan ris fast med lite sallad till.
Funkade alldeles utmärkt!!
Jag gick inte ingående in på ingredienserna i stroganoffen utan lät det bero.

Nu ska vi vidare och äta middag på hardrock så det ska kli spännande och se vad jag ska välja för något.
Allvarligt talat... Låter kanske som om jag är från rymden... Men jag har aldrig någonsin ätit på hardrock tidigare i mitt liv. Hallå!!! Jag är bara 41 år gammal!!!

Men till det värsta av allt. Jag har bokat ett hotell här i Göteborg. Kostar 995 kr natten.
För det första så ligger det på en bakgata och ser ut som om råttorna ska springa och angripa mig.
När jag kommer upp till hotellrummet så är det dusch i korridoren OCH wc!!!

Jag höll på att svimma! Går in i rummet och börjar gapskratta för mig själv.
Så smal säng har jag inte sovit i sen jag var typ 10 år. Fast jag hade iaf toa o dusch på rummet. Alltid nåt :)

Toa stolen vickar om du råkar röra dig vilket du måste eftersom toapappret är på liggavstånd i knät med magen som vilar på benen.
Därför vet jag att toastolen vickar :)

Såja.... När jag väl gick ut på gatan så förstod jag vad som förmodligen drog upp värdet på detta hotell. Närheten till avenyn!! Vi bor liksom på en bakgata. Fast supernära avenyn.

Men om T.o.m norrmän tycker att hotellet är dyrt för sin standard så måste ju nåt vara fel. Norrmän tycker väl att Sverige är ett superbilligt land??

Hur som helst så blev det en Caesar sallad på hardrock.
Helt ok. Men om jag jämför med alla andra vid bordet (7st) som beställde hamburgare och pommes så.... Herreguuuuuuud vad suktad jag blev!

Alltså... Jag var såååå extremt nära smaka på pommesen!
Gjorde jag det då?? Vad tror du?? Att jag tänker förstöra alltihop??

Jag höll mig till min Caesar.

Fast som dessert så drack jag irishcoffea:)) mums!!

Det har varit en mycket intressant resa och nyttigt att resa från den vanliga tryggheten. Rackarns vad lätt det skulle vara att trilla dit för en snabb lösning.

Men har man bestämt sig så har man :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar