måndag 9 januari 2012

Förbannad när man tränar!

Vet ni att jag blir så hysteriskt arg när jag tränar.

Arg på att jag tillåtit mig att bli så sjukt otränad. Arg på att jag låtit kroppen förfalla. Arg på att jag blir arg på att jag måste välja "lätt" för att jag ska orka alla delar på träningsprogrammet.

Nu låter det ju som om jag går runt och är arg hela tiden men så är absolut inte fallet :))

Några har sagt att jag borde känna mig glad över att ha börjat istället.
Nä nä.... varför slutar man?

Är det någon som tror att man går ner i vikt bara av att promenera eller?
Promenaderna är naturligtvis jättebra de med men det krävs faktiskt lite mer av en än så.

Igår valde jag ett fotbollsrelaterat spel (wii Sats) jag fick återigen uppleva målvaktstakterna :))
Herreguuud, det här låter helt skadat att man står och tränar till ett wii spel men ni skule bara veta hur bra det är) Vilken intervall träning!!! Himmel och pannkaka vad jag fick jobba!! Frågan är bara när man orkar gå upp på medel istället för lätt.

Återigen... varför låter man sig förfalla?? Man äter så mycket onyttigt. Finns ju alltid ursäkter naturligtvis.

Trötthet, stress, bara få unna sig, imorgon ska jag sluta äta detta (imorgon flyttar fram en dag och till slut ett år eller två)

Skyller på att tid inte finns till träning. Vi har tid till precis det vi vill. Allt handlar om prioritering. Om man vill välja att sitta i soffan framför tv:n och snaska på godsaker så är ju det ett eget val.

Och att träna när man är överviktig är skitjobbigt!!!
Och hade man tränat kontinuerligt tidigare så hade man förmodligen inte haft samma övervikt!!

Köp ett Wii spel och börja motionera!! :)) Nu finns det inga som helst ursäkter längre!!
Sa jag det att jag gått ner 12.4 kg??
Det sa jag nog för en vecka sedan men det stämde inte då. Men nu gör det det!!!
Jag kan säga att vågen och jag är återigen inte överens. Men det är en helt annan sak.

Ikväll blir det magövningar till Wii spelet!! Som om man inte skulle kunna göra det utan spelet men just nu behöver jag lite stöd :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar