onsdag 4 januari 2012

Kvällssuget är INTE borta!!

Åååååå vad det stör mig!! Andra människor som inte kör Lchf tycker säkert att det är jättebra för det låter mycket mer normalt.
Grejen är ju den att jag inte är så sugen så jag håller på och klättrar på väggarna. Men ändå så vill jag unna mig lite cashew nötter eller 70% Marrabou mint choklad. 34,5 kolhydrater per 100 gr.
Jag äter inte en hel chokladkaka bara en rad typ men det är ju så onödigt!!

Jag är INTE nöjd med min viktminskning. Alltså.... jag ska gå ner mer i vikt så enkelt är det och det gör jag inte om jag ska unna mig godsaker på kvällen.
Ikväll är jag kvar i butiken och psykologiskt, vid 21, så vet jag att det är en timme kvar tills Coop stänger.
Jag hade inga nötter liggandes här i butiken. Vid 21,45 springer jag till Coop och handlar.
Ikväll blev det både nötter och choklad.

Bäst att ladda om det skulle bli krig eller så och man inte skulle kunna handla något mer.

När jag kom tillbaks till butiken så åt jag ivrigt av nötterna OCH tog några bitar choklad. Men hallå!!... vart tog fokuseringen vägen då undrar jag??

Men jag kom precis på vad felet var. Det är när jag blir trött och vet att jag blir piggare av att stoppa i mig lite grejer.
Jag ska inte säga att fokuseringen är borta för jag har absolut inte stoppat i mig något annat sötare godis.

Jaja..nu är jag ju proppmätt isstället och det irriterar mig massor. Tänk att skräcken för att affären ska stänga har en sådan dragningskraft!

Dagens lunch blev iaf en fantastiskt god Champinjonsoppa. Receptet hämtar du här från 56kilobloggen.
Jag hade ingen körvel, grönpeppar eller stark ost i min soppa.
Jag använde gratängost istället och det blev såååååå gott!
Perfekt att bara hälla upp i en kopp och dricka. Eller egentligen inte för det var godare att äta med sked :)

Nu hoppas jag på att Katrine Zytomierskas bok har landat i vår brevlåda för då kanske det blir slut på nätter och choklad suget. Egentligen är det inget sug för det handlar bara om att jag FÅR äta detta. Och om man får så ska man typ. Korkskalle som man är.

Katrine har skrivit en bok om Lchf på hennes sätt. Det är hennes blogg som inspirerat mig till att sätta igång.

Nu ska jag ta och släcka butiken för dagen och åka hem och sova.
Kom ihåg!! Sover man för lite så viktminskar man inte!! Jag är ett levande bevis på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar