onsdag 1 februari 2012

Lchf våfflor med gräddglass

Idag blev det riktigt smarrig middag!
Man blandar in desserten till varmrätten så sparar man både tid och äter mindre.
Smart va??!! :))

Våfflorna gjordes med 56kilo bloggens recept:
2 dl grädde
1 dl fet mjölk
2 msk fiberhusk
4 ägg
1-2 nypor salt

Som vanligt med fiberhusk så ska smeten stå en liten stund så det tjockar på sig.

Sen ner i våffelpannan. Ta inte för
Mycket för det sväller som bara den märkte jag.
Jag la upp våfflorna på ett galler precis som vanliga våfflor fast de blev inte lika frasiga.
Eller..... Inte frasiga över huvud taget.

Fast det gjorde inte ett smack. Med en kula hemmagjord gräddglass (med chokladbitar i) så blev det toppen.
2 våfflor räckte gott till middag fast det kände jag inte då utan åt såklart 3 st och nu 3,5 timmar senare så är jag fortfarande proppmätt!!

Jag hade ingen mjölk hemma så jag tog lite mer grädde i och hällde i lite vatten istället.
Vi åt halvsura björnbär till också men då drog det ihop sig fint i munnen :))

Jag hade en bild till de här oxå men Ipaden vill inte lägga ut den bilden tyvärr. Men ni vet väl hur våfflor ser ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar