fredag 30 december 2011

Bea sås... Jakten fortsätter!!

Jakten på den perfekta bearnaisesåsen fortsätter!!
Alltså... Jakten på att lyckas få till den utan att den skär sig!!

Jag använder Björn Ferrys recept (skidskytten som även han äter lchf)

Det står i kokboken att man ska tillreda såsen på mycket mycket (egentligen bara ett mycket, jag la själv till en till mycket eftersom jag misslyckats 3 gånger) svag värme.

Vi har haft på 1:an på plattan och det har inte alls gått!!

Då säger majonäs kungen Bosse att man ska tillreda såsen i vattenbad.
Men varför står det inte det då??

Nu var jag bestämd på att vi ska servera hemmagjord bea i morgon kväll så jag började söka runt på nätet ( vad gjorde vi utan internet??)

Där står.... Vattenbad.... Ok då, Bosse, du är äldre och vis :))
Jag vispade ihop äggulorna i vätskan i vattenbad och tog sen bort kastrullen när smöret skulle tillsättas.

Viola!!!!! Tjohoooooooo!!!!!! Äntligen!!!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar