onsdag 7 december 2011

Träning??

Just nu händer det absolut ingenting!!
(jag säkert redan sagt det tidigare)
Men nu händer det verkligen ingenting!!!
Ja ja.. Jag vet att jag gått ner massor under en alltför lång tid.
Meeeen... Som människa så vill man ju att det ska fortsätta gå lika fort.

Så vad ska jag
göra då? Finns tålamod att köpa i någon affär eller?

Jag är en sån där på eller av människa.
Antingen så är jag på och då är jag PÅ!

Eller så struntar jag i grejerna och då är jag ju automatiskt av :)

Med viktminskningen så är jag hysteriskt på och har inga planer på att börja äta "vanligt" igen.

Men nu så står det still! Och då
menar jag still!!

Och då måste man fundera på varför. Vad mer kan jag göra??
Kanske äta lite mindre fett.
Fast då kommer jag ju bli hungrig fortare och det vill jag inte.
Så hysteriskt mycket fett rör det sig inte om men man kanske kan minska ändå?

Men hallå... Ni hör ju hur det låter!! Korkskalle!!

Kanske lite förbränning genom träning kunde hjälpa :))

Så i måndags kväll (an någon konstig anledning så jag hysteriskt mycket energi efter halv tio på kvällen)

Dags för Wii fit :)) yoga, muskler, aerobic. Kan det bli bättre?

Man kan tro vad man vill men träning blir det på ett roligt sätt.

Faktiskt så tog jag inte ut mig hur mycket som helst.
Eller... Om jag varit bättre tränad så hade jag jobbat hårdare.

Sjukt knäckande och märka hur hysteriskt otränad man kan bli.
Konstigt om man lägger på sig vikt då!!

Många påpekar för mig att jag rör
mig så mycket hela dagarna.
Absolut... Jag sitter sällan och har hundarna att få ut med fast det är ju inget nytt för min kropp.

Så har mitt liv sett ut hur många år som helst.
Alltså gör Ingen långpromenad någon skillnad på mig. Däremot så hade jag varit mycket mycket fetare om jag haft ett stillasittande arbete.

Så det blev mag, ben, armar backhoppning, rockringar, ja en massa roliga grejer.

Bara lite lagom träningsvärk dagen efter..... Tills eftermiddagen kom! Då kom träningsvärken smygande minut för minut!

Tisdag kväll samma visa :) fast då
Hade jag införskaffat ett annat träningsprogram till Wii som sats satt ihop.
Ni som betalar för personlig tränare och har ångest för att ni inte går dit och tränar :) det behöver inte jag ha.
Jag har en Pt för 98 kr varje dag om jag vill! Och vad bra det var!
Jag fegade lite och valde det lätta programmet. Jag valde ett nio veckors program så igår var det tydligen benen som skulle pumpas.

Idag har jag träningsvärk!! Inte sådär ont så när man ska sätta sig på toaletten men inte kan spänna benen för att komma ner till ringen (ni kanske inte visste hur mycket benmuskler som används då) utan måste liksom kasta sig bak och hoppas att man landar rätt.

Så ont hade jag inte idag men tillräckligt för att gå lite konstigt emellanåt och framförallt bli medveten om hur ofta man använder sina benmuskler varje dag. Vi pratar framlår nu :)

Ikväll kände jag att jag även ville prova på ett dansspel som jag hade.
Oj oj vad mycket armar det blev då!
Och förbränning såklart.
Kan inte bli bättre!

Nu är bara problemet att i och med
Lchf så har jag ännu mer energi på kvällarna än tidigare.
Och att vara blomsterhandlare till jul innebär mycket jobb och kanske 4-5 timmar sömn.

Alltså ska jag inte sitta här vid 12 på natten och skriva en massa saker när
Klockan ringer 4.30 imorgonbitti.

Sa jag att jag bara hade en på och av knapp eller?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar