måndag 5 december 2011

Hur ser en dag ut då?

Frukost: brödskiva med bregott, tjockt lager av majonäs (hellmans är godast tycker jag), 2 löskokta ägg till detta.

Denna smörgås längtar jag till varje dag :) har liksom fastnat i denna frukost men eftersom det är så gott så finns det ju ingen anledning att byta.

Och hur ofta varierar man en frukost egentligen?
Jag har alltid varit urdålig på att äta frukost men nu äter jag det varje dag.

Lunchen vill jag helst ha med mig i matlåda.
Jag har jagat så mycket lunch under alla min år i arbetslivet och aldrig tyckt om matlådor men man kan väl ändra sig?
Ingen stress alls när det är dags för mat och heller inga funderingar på vad jag ska äta.
Idag blev det hemmagjord pizza med köttfärsfyllning och fetaost. Och vanlig riven ost naturligtvis.
Receptet på pizzabotten hittade jag på den suveräna bloggen (som lag länkat till tidigare) 56kilo blogg.
8 ägg, 1,5 dl grädde, 4 msk fiberhusk, 200 gr riven ost och lite salt.
När man jobbar med fiberhusk så ska alltid smeten/degen vila i 5 minuter.

Middagen idag blev smarrig pannbiff.
Pannbiffen gör jag på köttfärs, ägg, grädde, lök, dijonsenap, salt, vitpeppar, feaost.
Till pannbiffen så blev det gräddsås med kantareller o blomkål som är förkokt i saltat vatten och sen färdigkokas i gräddsåsen.

Herreguuuuud vad gott det är!!

Och mätt blir man jag lovar!!
Potatisen är fullkomligt onödig i detta fall.
Ok, ska vara för att mosa potatisen i och äta upp all sås, men då får man använda sked istället :)

Just det ja!! -9,8 kilo!!!
Fast nu går det sjukt sakta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar