onsdag 1 augusti 2012

Enkla middagstips


Jag tycker att det är väldigt roligt att laga mat och när vi ska ha gäster så är jag kanske inte så överdrivet smart för då ska jag alltid testa helt nya rätter.
Det är lite bättre Om man provlagat maten först kanske :))

Men det var förut det. Före lågkolhydratlivet. Aaaaaa nu förstår jag varför det var före nya livsstilen för året (sen 15 oktober) har gått sjukt fort med allt jobb och när man väl är hemma så kopplar man av.
Fast det är inte rätt det heller för vi har visst haft middagar. Jag kan tydligen inte bestämma mig!!!
Men jag säger ju att det har gått fort!!

Till Valborg började vi renovera köket och nu har vi kommit så långt att jag kan använda mitt kök nästan utan problem.

Men herreguuud!!! Mundiarre' har jag tydligen!! Fast det är enda stället att ha diarré på eftersom magen mår så bra nu :))

Enkla middagstips: dagens middag blev lövbiff som rullades ihop med crème cheese vitlök och örter.
I stekpannan och stek på. Samtidigt så kokar ni blomkål.
När lövbiffen fått färg så tillsätt crème fraîche och resten av osten. Lite soja oxå blev bra :) lövbiffen var naturligtvis kryddad med salt och vitpeppar!!

Fyll med blomkålen innan den är för mjuk så får den koka med lövbiffen.

Lyssna nu noga :)) jag har inga mått eller sånt där "tjafs" när jag står i köket, så blir det hela tiden att "koka soppa på en knapp" jag är väldigt glad över dem som lägger ut toppenrecept här ute i cybern :))

Vi hade lite isbergsallad och gurka till maten oxå. Jag älskar när isbergssalladen blandar sig med den goda såsen!!!

Kassler kan man göra hur mycket som helst med oxå. Perfekt när man vill ha kylskåpstömning men det tar vi en annan natt för nu måste jag sova så jag kan åka in till Årsta partihallar tidigt tidigt i morgon bitti och handla blommor.

Psssst......... -19,7 kg. Väger nu alltså 60,3 och sitter med ett jätte leende på läpparna :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar