måndag 30 juli 2012

Knölen var snäll!

Läkaren ringde och sa att det INTE var några elaka celler i knölen :)

Vilken energi jag fick då!! Det var nästan som att få livet tillbaks. Det låter kanske lite överdrivet men inget blir måttligt när man väntar på ett sånt provsvar.
Jag ska fortfarande till bröstkirurgen så hon kan ta ställning till om knölen ska bort eller inte.
Vi får nog hoppas på att den ska bort för hur vet man annars när man får nya knölar??
Om man nu får några fler :)

Det var någon bröstvävnad som klumpat till sig. Alltså.... jag förstår inte så mycket men jag får nog svar den 7 augsti. Men det är fantastiskt vad snabbt de jobbar när det händer en sån här grej!!
Man ska INTE klaga på sjukvården!! Vi har det rätt bra iaf :))

Så från och med nu så är det bröstklämmardag runt den 20:e varje månad!! Om man inte ska ha mens då såklart för då får man absolut inte klämma och känna efter knölar. Men om mensen är på väg att ta slut går det bra! :))
Upptäck knölarna i tid tjejer!!!

Nästa inlägg får bli lite god mat istället!! Jag har visst tappat 19,5 kilo nu förresten. Det beror INTE på knölen! Helt valfritt fast ju gör jag absolut ingenting extra för att tappa i vikt.
Men gränsen måste snart vara nådd. Förmodligen så tappar man en stund till för att sedan gå upp något kilo och då hitta sin målvikt.
Fast då stannar jag hellre här på 60,5 kilo till mina 166 cm.

Så jäkla snygg kropp har jag nu!! Vilka kläder jag kan använda!! Det är en ny värld att komma från den kurviga, svullna, mulliga sidan till denna.

Förstår ni vilken påfrestning det varit för mina fötter att knalla runt i höga pumps med 19,5 kilo extra???

Nu är det lättare :))

5 kommentarer:

  1. Grattis vad skönt att höra!!!

    Du, en fråga, Jag har nu gått på LCHF i 4 veckor och bara gått ner 1,8 kg. Fattar inte varför det inte händer mer. Läste någonstans att det kan ta tid innan kroppen ställer om sig, men usch vad tråkigt att inget händer. Har ca 15 kg övervikt.
    Har DU något tips eller råd till mig?

    Kram från Nette

    SvaraRadera
  2. Tack för alla dina härliga kommentarer!! :))
    Nu till viktminskningen. Hur strikt är du? Jag var galetbstrikt hela första tiden och är nästan lika strikt idag.
    Jag lämnade aldrig matbordet mätt. Aldrig aldrig aldrig. Eftersom jag ville gå ner i vikt :)
    Jag har ätit mycket ägg med majonäs. Brieost när jag blivit sugen på något.
    Nötterna gör tyvärr att man inte rasar i vikt.
    Sen har det med ålder och hormoner att göra oxå hör jag på folk. Fast dem är närmare 60 år så det räknas ju inte här.

    SvaraRadera
  3. Men känner du inga andra bra grejer i kroppen då? Har du inte blivit mindre svullen? Du kanske har minskat rund midjan även om inte vågen säger det. Men jag förstår dig.... Sjukt frustrerande att inte rasa i vikt!!!
    Det finns en extrem grej som skaldeman hittat på. Googla på Lchf fakir eller på skaldeman så kommer du hitta det :))

    SvaraRadera
  4. Tack för att du svarar, så snällt.
    Jag tycker att jag är strikt, men nötter och fröer har jag ätit varje frukost tillsammans med keso och fil. Kanske är det så att jag äter för stora portioner, hmm? Men nu blir det mindre portioner, inga nötter och fröer. Tänker inte ge upp, jag mår så bra på denna kost.
    Jo, jag tycker att midjemåttet har krympt.(har inte vågat mäta mig eftersom det inte syns på vågen)

    Kram Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du inte om ägg? Jag åt ägg till frukost de första månaderna. Fast jag kan inte äta stekta ägg sen jag ändrade livsstil :)
      De flesta verkar tro att de äter för stora mängder.. vet inte men jag tror att det viktiga är att kroppen kommer in i fettförbränningen och nötterna är ju feta men även fler kolhydrater i. Alltså.. jag är ju ingen kostrådgivare... jag bara analyserar och det älskar jag att göra :)) Kör hårt!!!

      Radera