torsdag 12 juli 2012

Lchf rabarberpaj från lchfklubben


Vi håller på och renoverar vårat kök så jag har inte haft någon som helst plats för att baka eller lagat mat.
Vi har levt på kebabsallad, grillat kött med bea, tjockkorv med Skagen eller räksallad.
Ganska enformigt faktiskt.
Men det är det värt eftersom jag får världens arbetsbänkar att fixa vid sen :))


När vi var ute med husvagnen över midsommar så bakade jag o lagade mat som en galning. Så roligt!!! (vi bodde när köket på campingen så jag tog över en ugn där)
Det blev tigerkaka, Janssons på rättika, "potatisgratäng" på rättika.
Alla recepten hämtade från Åses blogg 56 kilo.

Nu har Lchf klubben lagt ut recept på rabarber och jordgubbspaj.
www.lchfklubben.se

Jag kan inte lägga ut receptet här just ju tyvärr.

Men i smuldegen så skulle man ha fibrex. Blir nog lite knaprigare då typ som havregryn fick jag förklarat för mig.
Men jag hade inget fibrex så jag tog kruskakli istället. Gick så bra!!

Till vaniljsåsen skulle man ha kesella men det hade jag inte heller så jag tog crème cheese istället. Typ som philadelphiaost.
Gick oxå så himla bra!!!




Så nu har jag invigt nya spisen och köket (som absolut inte är klart men på god väg) njutit av rabarberpaj med vaniljsås och sitter ute i trädgården i ett vindstilla Upplands Väsby och har det så härligt!! ( myggjävlarna får gärna försvinna :)

Livet är gott helt enkelt och jag är nere på 61,1 kg. Alltså minus 18,9 kg och så här lite har jag inte vägt sen innan jag blev gravid och då var jag 18 år.
Helt ok faktiskt!!!

1 kommentar:

  1. Vad kul att du får nytt kök!
    Tack för alla tipsen. Känner mig verkligen inspirerad av dig. Imorgon ska jag väga mig, hoppas hoppas.

    Kram
    Nette

    SvaraRadera