onsdag 27 juni 2012

Debatt om Lchf

Jag tycker faktiskt att det är lite fånigt. Lchf ska vara sååå farligt!!
Ni äter för mycket kött!!
Och så äter vi direkt ur smörpaketet.

Man kan tro vad man vill! Men det stämmer inte.

Jag äter inte mer kött nu än vad jag gjorde före min nya livsstil som är lågkolhydrat kost med bra fetter.

Eftersom jag gått ner så mycket i vikt och har en sjukt snygg kropp nu så behöver jag inte äta lika mycket som tidigare.
Jag lovar att jag åt större köttbitar under mitt överviktiga liv och då lade jag även till kolhydrater. Och sås. Och grönsaker.

Idag äter jag en mindre köttbit med sås och grönsaker.
Är det att öka proteinet???

Och om det ska vara farligt och lättare få att stroke efter ett antal år.
Mår man bättre av att vara överviktig då??? Får man inga sjukdomar då?

Nä, alla hittar sitt sätt. Bara man trivs med sig själv och inte har värk.



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har nu läst ditt allra första inlägg och några av de senare. Jag känner igen mig i sååå mycket.
    Sedan 1,5 vecka tillbaka så har jag också ändrat livsstil. Blev lite besviken att jag bara gått ner 1,1 kg på en vecka, men jag kämpar på.
    Jag gillar verkligen din blogg, du är så vanlig och härligt ärlig :)
    Än har jag inte berättat för omgivningen att jag "bantar" för jag vet hur snacket blir -du behöver väl inte gå ner så mycket -tramsa dig inte och ta en bulle. Ja, du vet.
    Blev så glad när jag hittade din blogg. Andra bloggare är så mycket yngre, och det händer ju något, eller händer inget alls (haha)när man är 45+.
    Jag kommer fortsätta att följa dig.

    (jag har också en blogg, men den handlar mest om heminredning)

    Ha en bra söndag!
    Nette

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Se det inte som om du bantar!! Inte om du ändrar livsstil :) Jag förstår att du blir lite besviken på "bara" 1,1 kg men det beror oxå på hur mycket övervikt man har. Jag har 1 ynka hekto kvar till -19 kg och det kanske jag inte ens uppnår. Från början var mitt mål att tappa 10 kg.
    Det ändrades fort och varför ska man nöja sig med att vara lite överviktig om man faktiskt inte behöver eller vill vara det? Kul att du hittat hit!! Jag ska gå in och kolla din blogg :))
    Tjingeling!!

    SvaraRadera