lördag 9 juni 2012

Stress & snabbmat med lchf

Nu har jag så mycket saker som jag vill ta upp eftersom jag är en mycket analyserande person och inte har bloggat på länge.

Men vi börjar med snabbmaten. Jag har haft en tid (ganska lång) där jag arbetar väldigt mycket. Och hade jag varit den jag var innan jag la om min livsstil så hade jag levt på kolhydrater och socker.
Mcdonalds, pizza, pastasallad, thaimat, kinamat, Sibylla bl.a.
Och jag hade verkligen inte blivit smalare!!!
Det blir ingen absolut ingen som proppar i sig sånt!!

Jag hade blivit mer stressad eftersom blodsockret hoppar upp och ner som en jojo.
Och jag har ju krympt magsäcken ganska mycket under mina 8 månader med ny livsstil.
Observerar ni att jag säger livsstil?? :)) jag har INTE bantat!!! Jag har bytt till en livsstil som jag förhoppningsvis ska kunna leva med resten av livet och fortsätta vara smal. Men jag bytte livsstil för att gå ner i vikt eftersom socker och kolhydraterna var mitt stora beroende.

Jag kunde aldrig köpa en sallad utan pasta för då blev jag inte mätt.
Jag trodde att jag var nyttig för att jag köpte en pastasallad :) och om man lämnar lite av pastasalladen så var det absolut inte pastan.

Här sitter jag idag, - 17,4 kg!!!!
-17,4 kg!!!! MINUSSJUTTONKOMMAFYRAKILO!!!!!!!!

Det är ju helt galet mycket!! Och vilken kropp jag fått sen då!!!
Men jag skulle ju prata snabbmat!

Vår snabbmat som vi ätit under en tid är, kebabsallad med massor av vitlökssås som innehåller majonnäs. Vi har hur många pizzerior som helst i Väsby men bara en som har bästa salladen o dressingen :) pizzeria Dropin.
Nu har äter vi sallad därifrån kanske 4 gånger i veckan och då är det lätt att man tröttnar.
Salladen består av, isbergssallad, gurka, rödlök, peperoni, kebabkött och extra mycket vitlökssås.
Om jag ska variera mig lite så smäller jag till med en ost och skinksallad :)

Thaimaten blir utan ris med extra sallad och dressing,

Sibyllan, blir 2 grillade korvar med räksallad. Ingen senap eller ketchup.

Vi har även slagit till med donken. De har haft en 150 gr burgare med extra ost så den har vi köpt och plockat bort brödet :)

Jag ser alltid till att ha egenbakat lchf bröd så jag kan stoppa i mig om det blir kris :))

På restaurangerna tycker dem att man är lite konstig första gångerna men det är bara att stå på sig!
Jag brukar backa ett steg från personalen när de frågar om jag verkligen ska ha 2 korvar utan bröd och ketchup och säga att jag inte hade sett ut så här annars.

Det går att äta snabbmat när man lever på lågkolhydratkost!!!
Allt allt allt handlar om VILJA.
Vill man vara tjock så väljer man det.
Vill an vara smal så väljer man det.

Det låter enkelt och livet är inte alltid så enkelt och vi har alltid en miljon ursäkter till varför vi gör si eller så.
Men har man bara bestämt sig!!!!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar