söndag 22 april 2012

Kasslergratäng lchf

Igår blev det köksläge halva dagen :)
Vi ska bygga om vårat kök hemma så jag fick väl någon slags panik över att vi måste fylla frysen eftersom det kanske tar ett tag innan köket är klart.
Och om man då ska tillaga mat och bröd så är det ju väldigt bra om man har varorna hemma.

Se till att alltid ha hemma: Creme fraiche, grädde, riven ost, ägg. Allt ska vara det fetaste såklart.
Jag hade det mesta fast inte creme fraichen. Cremefraichen gör att såsen blir lite tjockare.
Jag brukar alltid blanda i cf i grädden för att slippa äta med sked :)

Till middag så fick det bli skivad kassler i en ugnsfast form.
Sen blev det totaltömning på sista produkterna (dålig planering) Jag tog sista skvätten med grädde (40% fet)
blandade i chilisås (den har för mycket kolhydrater egentligen men som smakhöjare så funkar det)
Hällde detta över kasslern och bombade med riven ost.

Så sjukt enkelt och så himla jättegott med en sallad till.

Vi hade en kolhydratätare hemma hos oss då så han fick ris till :)

Behöver livet vara så himla krångligt?? Detta är lätt som en plätt!!

Jag bakade även ostbrödet till frukost. Nygräddade så smöret smälter på :) muuuumssss... och brieost på detta. Vadå lyx!!
Ostbrödet tar alltså 15 från det att du knäcker ägget till att brödet tas ur ugnen!

Sen bakade jag tekakor som jag tagit från en bok som jag absolut inte kommer ihåg namnet på men jag får återkomma om receptet.

Och så avlutades allt med det mörka brödet. Perfekt att koka 2 ägg till och krydda med majonäs.

Men mitt emellan allt detta så blev det återigen en dubbel sats med kärleksmums och även en chokladkaka.

I morse var vågen nere på 64,2 :)) totalt -15,8 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar