måndag 29 april 2013

Varje dag är en liten kamp! Bilder Efter och Före.

Oktober 2012 :) Efter exakt ett år med ny livsstil vad gäller ätande så stod jag här i Spanien 20 kilo lättare.
 
Augusti 2010... då hade jag bestämt mig för att "så här ser jag ut" Och jag trivs med det!!! eller inte..... vem försökte jag lura? Endast mig själv naturligtvis! Ett försvar för sig själv eftersom jag visste att jag skulle mycket väl kunna banta och tappa i vikt för att sedan gå upp kilona igen.
 En sak ska ni veta.... att lägga ut dessa bilder har tagit lååååååång tid. För att bearbeta ut hur jag såg ut men inte trivdes med mig själv. I min värld så var det ingen som såg hur jag såg ut :) Förmodligen så var det dessa bilder som fick mig att börja fundera sakteliga (det tog 1 år till innan jag tog itu med det hela) på att så här kanske jag inte ska fortsätta leva om jag vill kunna röra mig utan att stånka och stöna.
 Eller att ha alla smärtor som jag hade på den tiden i fötter och rygg.

Jag ska förstora dessa bilder och göra en fin tavla hemma. Bara för att påminna mig om att det INTE är värt att fastna i sockerträsket igen.

När jag hade nått min botten (de flesta tyckte att jag var för smal då) så nådde jag faktiskt 59,3 kilo. Men jag räknar från 60 kilo istället för den vikten på 59,3 var kanske en dag och då räknas den inte.
Idag väger jag 63 kg.
Jättevanligt att man går upp ett par kilo men det får INTE bli fler!!!

Jag har haft en svacka på ett halvår. Knäckebröd åker ner i magen och eftersom jag inte har något stopp så åker det ner minst 6 skivor på en gång.
Och efter 3 timmar så är jag ju hungrig igen för det ser ju kolhydraterna till att fixa.
Vad gör man då om man inte planerat bättre??? Jo... då går man till knäckebrödet igen. Man börjar med att lägga fram 2 skivor och tänker att........ jag ska bara äta dem här...... men det går jättefort att stoppa i sig 2 knäckeskivor!! Då tar man 2 till....... och om man inte är nöjd där...... vad tror ni att man gör då???

Sen har jag tyvärr stoppat i mig choklad på jobbet.... vi har jättegoda chokladstrutar med endast 12 praliner i :) endast 12 st!!! Det är väl inget??? Men om det blir för ofta och att man får tankarna att jag är värd det....... inte bra! Det är ju här mitt missbruk kommer in.... det finns ju inget som helst stopp!!!
 
Näääää..... nu är det strikta regler som gäller. Nu ska kroppen snabbt tillbaks till ordning och reda!!
Periodisk fasta som alla andra bloggare håller på med :) Att äta mellan 12 och 20 på dagarna.
Och då äter jag INTE mycket. Eller... lunch och just nu blir det ägg för att det ska vara enkelt och för att det är nyttigt. 2 ägg med majonäs är det som gäller.
Sen blir det middag. Och då måste jag återgå till att sluta äta när jag inte är hungrig längre.
Måste äta saktare..... måste måste måste.... fast egentligen så ser jag det inte som måsten.
Återigen.... det finns inte en normal människa med sån kropp som jag har som inte behöver tänka på vad de stoppar i sig om de vill fortsätta vara smala.
Enkelt!!! Livet är inte svårt egentligen! Det är bara gamla vanor som är svåra att bryta.
Det är ditt och mitt val hur vi ska må och se ut.
Mitt val är att se ut som på bilden!! Ditt val är upp till dig själv sålänge du mår bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar