måndag 15 oktober 2012

Vad händer med kroppen??

Detta undrar jag ganska mycket över.

Det är en sak att man rasar i vikt genom att lägga om sin kost :) (-20,7 kg) men att det ska en massa "komplikationer" av viktminskning!!

Jag har i 9 veckors tid haft någon slag nackspärr som på nätterna genererar i att jag knappt kan lyfta mitt huvud från kudden.
Jag trodde i ett skede att det berodde på Lchf loppet som gick av stapeln i augusti. Lite träningsvärk sådär.

Men hallå!! Inte hur länge som helst va?? En läkare som jag gick till när jag började känna att det gått för lång tid med värk sa att när man går ner massor i vikt så tappar man även muskelmassa.

Jag tänkte att att min nacke nu i värmen (är i Spanien knappt en vecka) kanske skulle bli bättre men så är inte fallet tyvärr.

Igår morse fick jag sån energi kick av att vara här så jag tog på mig joggingskorna för att bege mig ut på "powerwalk" till stranden. 1,7 km ner för berget och sen samma sträcka UPP för berget.
Inga problem alls :) efter lunch hade jag fortfarande energi så jag tog på mig joggingskorna igen för en snabb promenad nerför berget till havet.
Låg och solade och hade det skönt i sanden.
Skulle bada i havet såklart för att få en skön solbränna tills jag kommer hem igen med saltvattensbränna.

Det var ju svinkallt i vattnet!!!!
Jag är INGEN badkruka!!
Men jag kom inte i!!

Ringde på skjuts hem för att inte sinka brännandet i solen med kläder på kroppen utan snabbt komma hem till poolen för att fortsätta sola och bada.

Stoppar ner fötterna i poolen...... Svinkallt!!! Sa jag att jag INTE är en badkruka??? Alltså allvarligt. Vad händer??
De som jag besöker här i Spanien badar varje dag och DE brukar vara badkrukor!! De hoppar i utan problem.

Vad är det då som händer??

Nu är frågan. Är det för att jag INtE har någe vidare underhudsfett kvar på min kropp som jag helt plötsligt blivit en badkruka???

I sommar har jag haft den bästa solbrännan någonsin i mitt liv. Är det lättare att bli solbränd när solen inte har lika mycket att bränna på??

Ni får gärna tycka att det är superfåniga resonemang men det bjuder jag gärna på :)) jag är helt allvarlig.

I morse när jag vaknade hade jag galet ont i höfterna. Visst... Jag promenerade mycket igår men vad sjutton!! Jag sprang 6 km i augusti ganska så otränad och hade knappt träningsvärk efteråt.

Jag är tvärsäker på att kroppen har så himla mycket att ställa in sig på eller efter nu när den är så mycket lättare.

Och inget fett som tar bort kylan från vattnet :)) en annan dag när jag sitter här lika avslappnad så ska jag analysera maten på flygresor och utlandet.
Analysera dessa förbaskade kolhydrater och socker som gör mig tjock!!! Ja, inte nu alltså och förhoppningsvis aldrig mer :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar